1. Бережіть
благородне звання вчителя. Пам’ятайте, що особистість учня виховується
особистістю його наставників.
2. Поважайте людину
в своїх учнях, оберігайте і розвивайте їхню гідність. Бережіть і свою гідність.
3. Не підкреслюйте
без особливих потреб своєї зверхності над учнями. Розумна дистанція у ваших
взаєминах з учнями необхідна, але вчитель не повинен відгороджуватися від своїх
вихованців.
4. Змінюйте свою
техніку у взаєминах з учнями згідно з їхнім віком, їх духовним ростом.
Збагачуйте її новими підходами.
5. Змінюйте свою
техніку у взаєминах учнями згідно з їхнім віком, їх духовним ростом. Збагачуйте
її новими підходами.
6. Навчіться
володіти своїм голосом, інтонувати своє мовлення, уникайте крику, вереску, бо
вони свідчать не про силу, а про безсилля.
7. Уникайте рішень,
у доцільності яких ви не впевнені, не приймайте рішень у стані роздратування, вдавайтеся до методу
відстрочування, що дасть вам змогу розумно розпорядитися своїм правом, а учням
розумно підкоритися йому.
8. Уміння
контактувати з учнями – набувне, як і інші педагогічні вміння.
9. Поважайте
індивідуальність учня, бажання утвердитись у класі, мати кращий статус. Успіх
окрилює людину, неуспіх пригнічує. Шукайте привід похвалити учня, яким би
педагогічно занедбаним він не був.
10. Контакт з
класом значною мірою залежить від контактів з окремими учнями. Якщо ви будете
тактовні, ненав’язливі, уникатимете прямолінійних повчань, зблизитесь з учнем,
це означатиме, що ви певною мірою зблизились з усім класом.
11. Несіть батькам
учнів радість. Чим більше ви скаржитиметеся батькам на їхніх дітей, тим більше
батьки захищатимуть їх або вживатимуть заходів, які будуть перешкоджати вашим
взаєминам з учнями.
12. Покажіть учням
усе краще, що є у вас (свої здібності, уміння, ерудицію, звички тощо), нічого
не приховуючи, але й нічого не підкреслюйте. Навіть талант більше приваблює
учнів, якщо він скромний.
13. Бережіть
довір’я своїх учнів. Втрата довір’я одного учня пов’язана з ризиком втрати
довір’я класу.
М.М.Фіцула/Педагогіка – Навчальний посібник –
Видання 2-ге/Київ – «Академвидав» -
2007/ст..91-92
Немає коментарів:
Дописати коментар